![]() |
![]() |
Proje Özeti
İlk adım
Projemizle eğitim sistemimizde YZ(yapay zeka) i sadece içerik sunma aracı olarak değil, aynı zamanda öğrencilere koçluk yaparak öğrenme süreçlerini güçlendirme amacımız bulunmaktadır. Öğretmenlerin YZ konusundaki farkındalık düzeyini artırarak onlara destek ve eğitim almalarını, acil durum planlamasındaki eksiklikleri gidermeyi, krizlere hazırlıklı olmayı ve öğrencilerin iklim değişikliği konusundaki farkındalıklarını artırarak okulumuzun bu alanda daha etkin ve sürdürülebilir bir rol oynamasını istiyoruz
Eğitimde ki değişim, günümüzde güçlü teknolojilerin, özellikle yapay zeka gibi inovatif araçların etkin bir şekilde kullanılmasıyla hız kazanmaktadır. Artık sadece bilgi aktarımı değil, aynı zamanda YZ teknolojileriyle öğrencilere rehberlik etmek, öğrenme süreçlerini iyileştirmek ve bireysel gelişimleri desteklemek eğitimde vazgeçilmez bir hale gelmiştir. Özellikle okul öğretmenlerimiz için YZ teknolojilerinin gücünden yararlanacak şekilde sorunları anlamak, çözüm yolları bulmak ve sınıf içinde kullanmak ve öğrencilerine bu teknolojilerle öğrenme stratejileri geliştirmek önemli bir pedagojik ihtiyaçtır. Projemizin hedefi, YZ nin eğitim sistemimizde sadece içerik sunma işleviyle sınırlı kalmayıp, aynı zamanda öğrencilere mentorluk yaparak ve öğrenme süreçlerini daha etkili hale getirerek eğitim sistemimizdeki dönüşümü derinleştirmektir. YZ teknolojilerini sınıf içine etkili bir şekilde entegre etmek, öğrenciöğretmen etkileşimini güçlendirmek ve eğitim süreçlerimizi kişiselleştirilmiş hale getirmek okul stratejik planımız içinde önemli bir yer tutmaktadır.
İkinci Adım
Acil durumlar ve uzun süreli krizlerle başa çıkma politikası bağlamında AB, gençlerin öğrenimine yönelik etkileri en aza indirme hedefini gütmektedir. AB, uzun süreli risklere bağlı kriz durumlarında okul eğitimlerine dönüşlerini desteklemek ve devam etmelerini sağlamak amacıyla formasyon ve geniş kapsamlı eğitim yollarını kullanarak öğretmenlere rehberlik etmekte ve onları koruma tedbirleri, eğitim ve mentörlük faaliyetleriyle desteklemektedir. Planlı bir okulda kriz yönetimi, potansiyel risklere karşı hazırlıklı olmayı ve okul toplumunun sürdürülebilir bir şekilde ilerlemesini sağlamayı hedefler.
Ancak, Silivri Atatürk Anadolu Lisesi olarak okulumuzun acil durum planlamasında ve hazırlık önlemlerinde eksiklikler bulunmakta, maddi altyapı ve insan kaynaklarının hazırlığı konusunda da sınırlamalar söz konusu olup, bu durum potansiyel krizlere etkili bir yanıt verme kapasitemizi kısıtlamaktadır. AB ülkelerindeki etkili kriz yönetimi eğitim ve öğretim girişimlerinin güncel tercihlerini ve özelliklerini ulusötesi ölçekte değerlendirmeyi ve olası risk ve krizlere hazırlıklı olma üzerindeki etkilerini gözden geçirmeyi projemizde ikinci adımımız olarak planlıyoruz.
Üçüncü Adım
Öğrencilerimizin iklim değişikliği konusunda farkındalıklarını artırmak ve iklim değişikliği ile mücadeleye başlamak, ilçemizdeki doğal kaynakların sürdürülebilir şekilde kullanılması ve iklim değişikliğinin olumsuz etkilerine yönelik çözümler üretmelerini sağlamak ve coğrafya ve biyoloji derslerinde, mevcut müfredat içeriğiyle uyumlu bir şekilde teorik yapıda sürdürülebilir bir çevre farkındalığı oluşturmayı amaçlıyoruz
Özetle
1.Sınıf içi yapay zeka teknolojileri alanında okul öğretmenlerimizin yapay zeka pedagojisi becerilerini güçlendirmek
2.Öğretmenlerimizin potansiyel riskleri ve krizleri en aza indirgeme, etkilerini azaltma ve bu konularda hazır olma beceri ve yetkinliklerini güçlendirmek
3.Öğrencilerimizde İklim değişikliği eğitiminde farkındalık oluşturulması