Proje süreci boyunca tüm duyurular burada paylaşılacaktır. |
***Silivri Atatürk Anadolu Lisesi Almanya-Gladbeck Yapay Zeka Eğitimi İlana çıkılmıştır |
Katılımcı başvuruları Turnaportal Üzerinden Başvurularım bölümünden yapılacaktır.Son başvuru tarihi 08.11.2024 |
Kurs Hakkında Kısa Bilgi(26-31 Ocak) Yapay Zeka Eğitimi alanında özel bilgi ve beceri, bu eğitimin farklı disiplinlerde kullanımı konusunda farkındalık ve eğitimde YZ yaklaşımının kullanımı konusunda bilgi sahibi olacak olan 8 öğretmenimiz Almanya'nın Gladbeck şehrindeki kurs TCR Education Center merkezinde 5 gün boyunca etkileşimli bir eğitim alacaklar.30 saate yayılan eğitim süresince öğretmenlerimize 21. Yüzyıl becerileri bakış açısıyla kullanarak günlük hayattaki problemlere çözümler oluşturma, analitik ve tasarım odaklı düşünme becerilerini kazandırmayı amaçlayan Yapay Zeka Eğitimi alanında teorik ve uygulamalı bir eğitim verilecek olup eğitim planı Algıla, Tasarla, Harekete Geç, Yürüt ve Karar Ver öğrenme döngüsü üzerinden ilerleyerektir. Kurs Faaliyeti Kurs faaliyeti YZ uygulamalarının neler yapabildiğini anlamak, YZ kavramının olası uygulamaları hakkında makul ve mantıklı öneriler getirebilmek, yapay zekânın sınırları ve ilgisi olmayan halleri görebilmek, insan zekâsı ile YZ arasındaki benzerlikleri ve farkları gösterebilmek, basit robotlar programlayabilmek konularında çalışmaları içermektedir. Kurslar Avrupalı öğretmenler ile birlikte karma nitelikte ve İngilizce dilinde gerçekleşecektir. Eğitim İçeriği -Öğrenme döngüsünde yapay zekâ teknolojileri algoritmalarının temel kavramların oluşturulmasında öğretmen temelli yaklaşım sunulmuştur. Öğretmenlerimiz verilen temel yapay zekâ bileşenleri ile ileri seviye dikkat ve motivasyonlarını sağlama yaklaşımları ön plana çıkarılacaktır. -Tasarla bölümünde öğretmenlerimiz yapay zekâ veri seti ile öğretme ve hazırlama işlemlerini gerçekleştirecektir. -Harekete geç bölümünde öğretmenlerimiz TCR Education Center öğrencilerinden Tasarla bölümünde uygulamış oldukları veri setlerine uygun yapay zekâ yöntemlerine ait kodları birlikte yazacaklar. - Öğretmenlerimiz yürüt bölümünde Tasarla ve Harekete Geç aşamalarında hazırlamış oldukları uygulamalar için YZ modellerine ait eğitim ve tahminlenmeden elde edilecek sonuçları doğru biçimde kodlamasını sağlayacaklar. -Karar ver bölümünde yapay zekâ algoritmalarına yönelik Python programlama dilini kullanarak kod yazma, hata ayıklama, modeli eğitme, tahminleme ve modelden elde edilecek doğruluk başarım sonuçlarını test ederek beyin fırtınası yapacaklar. Katılımcı Seçme Kriterleri Katılımcı seçimleri iki aşamalı puan sistemi uygulanacaktır. ilk aşama kriterleri 100 puan üzerinde değerlendirilecek olup kriterler aşağıdaki gibidir. -Yapay Zeka eğitim teknolojileri ile öğrencilerime keşfetme duygusu ve eğlenerek öğrenme yolları konusunda bilgileri öğretebilirim (motivasyon mektubu) 50 puan -Yapay zeka öğrenme materyalleri hakkında hizmet içi belge sahibi olmak.25 puan -Yabancı dil yeterliliği (ingilizce) A2- /B1- /B2-40/C1 15 puan -E Twinninng projelerinde yer almak 10 puan İkinci aşama değerlendirme kriteri "Bu eğitimleri neden almalıyım" adlı aday katılımcı öğretmen tarafından hazırlanacak en fazla 5 dakikalık video. İknici değerlendirme kriteri 100 puan üzerinden değerlendirilecek olup, değerlendirmeyi Okul müdürü başkanlığında proje ekibi, sorumlu müdür yardımcı tarafından puanlanacaktır. ** Başvurulması halinde aynı branştan en fazla 3 kişi alınacaktır. ** Değerlendirmede okulda yapılan etkinlik ve proje çalışmalarında faaliyet göstermiş öğretmenlere başvurması halinde ortalama puana ek ekstra 20 puan verilecektir. Ortalama puanlar hesaplandıktan sonra asıl ve yedek liste başvuru bitiş tarihinden en geç 5 iş günü içerisinden okul web sitesi duyurular bölümünde yayınlanacaktır. |
***Silivri Atatürk Anadolu Lisesi HTL Mödling İşbaşı gözlem katılımcı seçimi |
Kısa Bilgi 16-21 Şubat)
Silivri'deki öğrenci nüfusu, göçlerle birlikte ülkemizdeki birçok ilin nüfusunu aşarak büyük bir sayıya ulaşmıştır. İlçemizdeki öğrenci nüfusunun büyüklüğü göz önüne alındığında, kriz durumlarına karşı hazırlıklı olmak daha da kritik hale gelmiştir. Risk ve kriz yönetimi arasındaki etkileşime odaklanan faaliyetimizin amacı, olası zorluklara karşı etkili bir şekilde hazırlıklı olmayı ve bu zorluklara etkili bir şekilde yanıt verebilmeyi sağlayacak stratejilerle donanmaktır. 6 öğretmenimiz, HTL Mödling uzman ekibiyle, öngörülemeyen riskleri azaltmak ve okul içi krizlere karşı bir hazırlık kültürü oluşturmak için sorumluluk stratejilerini öğreneceklerdir. İş başı faaliyetimiz, öğretmenlerimizin kriz ortamlarında ihtiyaç duyduğu temel bilgi ve pedagojik becerileri sağlamak amacıyla açık kaynaklı ve yetkinlik temelli öğretmen eğitim materyallerindeki kritik bir boşluğa yanıt verecektir. Faaliyet içeriğimiz kriz sinyallerini anlayabilme, krize karşı hazırlıklı olma ve önlemler alabilme, kriz anında çözüm üretebilme, kriz sonrası iyileştirme, öğrenme ve değerlendirme gibi kriz yönetim becerilerini geliştirme üzerine kuruludur. Faaliyet Planı Öğretmenlerimizin ders planı aşağıdaki gibidir: - Kriz Yönetimi ve Hazırlık: Hangi durumların kriz durumu olarak tanımlanabileceği ve hangilerinin sorun ve kriz dışı çatışma durumları olarak sınıflandırılması kriz tanımının geliştirilmesi kriz yönetimi için basit rehberlik önerilerinin sunulması ve olası bir kriz için -Kriz planı oluşturma -İletişim ve koordinasyon – kriz üye ekibi ve görevleri, -Uygun ekipman ve malzemelerin hazırlanması -Kriz Planlaması ve Uygulama: -Okul düzeyinde kriz planlarının oluşturulması. -Acil durum tatbikatları ve simülasyonlar.-Kriz anında alınacak pratik önlemler ve uygulama.-Öğretmenlerimizin iki gruba ayırarak, kriz durumlarına karşı etkili iletişim stratejilerinin tartışılması - Kriz bittiğinde normal duruma tekrar dönmek için bir plan hazırlama: -Kriz yönetimi aşamalarının belirlenmesi ortak okul öğrencileri ile birlikte drama ile canlandırılması, -Kriz sonrası iyileştirme ve öğrenme-Olayın değerlendirilmesi ve raporlanması-İyileştirme önerileri ve planı- Gelecekteki krizler için hazırlık ve öğrenme ile ilgili canlandırma yapılması Kriz bittiğinde normal duruma tekrar dönmek için bir plan hazırlama. Katılımcı Seçim Kriterleri Katılımcı seçimleri iki aşamalı puan sistemi uygulanacaktır. ilk aşama kriterleri 100 puan üzerinde değerlendirilecek olup kriterler aşağıdaki gibidir. -Sınıfında olası bir krizi nasıl yöneteceğine dair detaylı bir motivasyon mektubu yazma yeteneği (50 Puan). -Risk yönetimi, krize hazırlık ve müdahale konularındaki becerilerini gösterme ve bilgi sahibi olma (15 Puan). -Projede kullanılacak beceri ve yeteneklere sahip olma (örneğin, işbirliği, liderlik, iletişim becerileri) (15 Puan). -Projenin amacına uygun olarak ilgili alan deneyimine sahip olma (10 Puan). -Proje sonuçlarını yaygınlaştırma faaliyetlerine aktif katılım ve etkin bir rol alma (10 Puan) İkinci aşama değerlendirme kriteri "Bu eğitimleri neden almalıyım" adlı aday katılımcı öğretmen tarafından hazırlanacak en fazla 5 dakikalık video. İknici değerlendirme kriteri 100 puan üzerinden değerlendirilecek olup, değerlendirmeyi Okul müdürü başkanlığında proje ekibi, sorumlu müdür yardımcı tarafından puanlanacaktır. Ortalama puanlar hesaplandıktan sonra asıl ve yedek liste başvuru bitiş tarihinden en geç 5 iş günü içerisinden okul web sitesi duyurular bölümünde yayınlanacaktır. Katılımcı başvuruları Turnaportal Üzerinden Başvurularım bölümünden yapılacaktır.Son başvuru tarihi 08.11.2024 ** Başvurulması halinde aynı branştan en fazla 3 kişi alınacaktır. ** Değerlendirmede okulda yapılan etkinlik ve proje çalışmalarında faaliyet göstermiş öğretmenlere başvurması halinde ortalama puana ek ekstra 20 puan verilecektir.
|
***Silivri Atatürk Anadolu Lisesi- Öğrenci Grupları Hareketliliği |
Kısa Bilgi (23-28 Şubat)Küresel iklim değişikliğinin yıkıcı sonuçlarından en az zararla kurtulabilmek amacıyla yapılan mücadelelerin başarılı olabilmesinde özellikle öğrencilerimizin farkındalığının artırılmasının önemli olduğu görüşü, projemizin ana motivasyonunu teşkil etmektedir. 8 öğrenci ve 2 refakatçi öğretmenimiz Viyana'da bulunan Die Wiener Wald Orman Okulu'nda iklim değişikliği hakkında bilgi sahibi olmalarını, sürdürülebilir bir yaşam bilinci kazanmalarını, iklim değişikliğinin neden-sonuç ilişkilerini anlamalarını ve iklimi korumak için atabilecekleri adımlar üzerine düşünmelerini hedefleyen bir eğitim tasarladık. Faaliyet Planı Faaliyet içeriğimiz iklim aciliyeti çerçevesinde okul toplumunda iklim değişikliği ile mücadeleye ilişkin zihinsel dönüşüm ihtiyacı, iklim değişikliğinin yol açacağı sosyal, ekolojik ve ekonomik etkiler ve bu etkilerden yola çıkarak öğretmenlerin, öğrencilerin ve okul toplumunun güvenliğinin sağlanması, öğrencilerin eğitime erişimlerinin sürdürülebilir olmasını sağlayacak önlemleri kapsayacaktır. Faaliyet planımız aşağıdaki gibidir 1-İklim Değişikliği Temel Bilgiler ve Etkileri: iklim değişikliğinin temel kavramlarına odaklanarak küresel ısınmanın nedenleri, sera gazları ve iklim değişikliğinin çeşitli alanlardaki etkileri hakkında beyin fırtınası ve öğrencilere iklim değişikliğinin dünya genelindeki etkilerini gösteren belgesel izleme ve ardından grup tartışması. 2-İklim Değişikliği ve Biyoçeşitlilik Biyoçeşitlilik ile iklim değişikliği arasındaki ilişki üzerine odaklanarak bir sunum düzenlenmesi. Doğal yaşam alanlarının nasıl etkilendiği ve bu değişikliklere nasıl uyum sağlanabileceği üzerine die Wien Wald ormanında grup çalışmasının yapılması 3- Sürdürülebilir Enerji ve Yeşil Teknoloji: Yenilenebilir enerji projelerini incelemek için santral veya tesis ziyaretleri. 4-İklim Değişikliği ve Toplumsal Etkileşim: İklim değişikliğiyle başa çıkma stratejileri ve toplumsal dayanışmanın rolü tartışılması ve yerel orman okulu uzmanları ile iletişim kurularak iklim değişikliği konusundaki farkındalıklarını artırmak için bir sosyal etkinlik düzenlenmesi. 5-Eyleme Geçme ve Gelecek İçin Plan Yapma: öğrencilerin edindikleri bilgileri nasıl eyleme geçirebilecekleri ve topluluklarında değişim yaratmak için neler yapabilecekleri konusunda rehberlik edecek bir atölye düzenlenmesi.
6 katılımcı öğrenci seçilecektir. Katılımcı öğrencilerin seçiminde kullanılacak kriterler
1.2023-2024 eğitim yılı öğrencilerin genel akademik başarı düzeyi (85 ve üstü) 40 puan 2.Doğa bilinci, sürdürülebilirlik ve iklim değişikliği konularında sürdürülen veya yapılmış proje çalışması 10 puan 3.Liderlik potansiyeli, grup içinde çalışma ve işbirliği becerileri (sınıf öğretmenleri tarafından verilen ölçeğe göre değerlendirilecek) 10puan 4.Öğrencilerin daha önce katıldıkları çevre veya topluluk hizmeti faaliyetleri ile 5puan 5. Projeye duydukları motivasyon, iletişim becerileri ve projeye katılım konusundaki tutumları (motivasyon mektubu) 10 puan 6.Öğrencilerin Dil yeterlilikleri puanı (ingilizce)(katılımcı öğrencilere değerlendirme öncesi dil sınavı yapılacak olup 70 üzeri alan öğrencilere verilecek puan)25 puan
Son Başvuru Tarihi 03.12.2024 Başvuru Başvurmak isteyen öğrencilerimiz isim,T.C. no ve doğum tarihlerini Rehber Öğretmenimiz Mehmet Nurullah Kırat a bildirecektir. |